måndag 3 maj 2010

[Vetten]

Det började i lördags kväll. Älsklingen skulle se på fotboll och jag tänkte se Nannys diary. När jag väl lagt mig till rätta i sängen så kommer Simba och är påväg att kissa där. Det har han ju gjort förut men inte i just den sängen och det var hur längesen som helst han gjorde det. Så jag tar och sätter honom vänligt men bestämt på lådan och väntar på att han ska göra sitt behov. Jag väntade i säkert en halv timme eller något och han vägrade gå på lådan. Vi hade ju iofs bytt kattsand dagen innan men den har han haft förut och det har då inte varit några problem.
Efter mkt om och men bestämmer vi oss för att katterna får väl sova på balkongen då. Eftersom att vi inte vill att han ska kissa i soffan eller sängen. Sagt och gjort på söndag morgon så verkade Simba fortfarande inte vilja gå på lådan och försöker sätta sig på andra ställen istället. Jag börjar även märka att den stackarn inte är uppe och busar som han brukar utan ligger mest still och verkar inte må så bra. Dessvärre förstod jag aldrig riktigt vad felet var och tänkte att det går nog över så försökte få i honom kattmjölk och ägg som han tycker om iaf.
Vilket han åt. La oss sedan på kvällen men stängde då till sovrummet så att katterna kunde gå över allt annars. Kvart i fem vaknar jag och jag vet inte varför men upp på toa gick jag och sen kollade jag till Simba som verkade må samma som innan. Kvart över fem vaknar jag till liv igen om jag ens hunnit somna å då hör jag någon jama fruktansvärt högt. Smiter ut i hallen försiktigt för att inte väcka älsklingen och ser att Simba sitter utanför dörr och ber om uppmärksamhet. Satt uppe med honom till halv åtta då jag ringde vetten. Kvart i tio fick jag tid. Älskade syster ryster följde med och de talade om att det var rätt akut. Så de fick operera för då visar det sig att stackars Simba har kristaller i urinblåsan så det är därför han inte kunnat kissa. Fick hämta honom vid sex tiden igen. Men han hade inte lyckas kissa där borta utan de fick tömma blåsan innan han fick komma hem så nu ska i in med han imorn igen klockan nio så ska han få några tab. så han kan kissa själv. Sen blir det byte av foder och grejer.
Så kan ju tipsa om att detä r bra att försäkrar sitt älskade lilla djur. Då det blev en liten dyr historia. Men glad att han lever är jag så det var värt varenda öre så sett! Men kolla upp försäkringar ska jag. För något har jag lärt mig. =P Sen är det väl i stort sett bara att hoppas att han inte får skiten igen utan att det blir bra med nya fodret sen och så. =) Umgicks med Elin i väntan på att få reda på hur det gick med Simba med var in en sväng till Kalenius bla. Så det var roligt att strosa omkring där med. =)
Men efter en lång och händelserik dag blir det nu sömn. Natti!
-Over And Out-

1 kommentar:

Jessica 20 & Gravid v38 sa...

Haha okeej vissa har det för bra!! haha Men låter lite läskigt tycker jag att du inte gått upp endå.. Men vissa gör ju inte det!! Så njut kvinna, jag är uppe på mina snart 20 panner plus.. Men de lär rammla av sen hoppas jag!! hehe, annars blir det hård träning!
Jag mår bra, för bra som vanligt. känner inte av att de ska vara dags snart så de känns som omjag kommer vara gravid för alltid. Jaa allt är färdigt är bara lillen som fattas här hemma.. Hur mår du själv?
Kram