torsdag 6 maj 2010

[RoadTrip till Arvika]

Steg upp vid tio tiden ungefär, in i köket och dola och ha mig så att Simba fick sin medicin och mat å de andra två busarna fick sin mat och sen vare det ju frukost till mig och älsklingen då... En kopp kaffe så bar det av till Max, tog drive inen och ställde oss på Ikea parkeringen mot vattnet hur mys som helst när solen sken som den gjorde idag. Gick in till Ikea en sväng för att låna toaletten, och kommer då fram till att jag aldrig satt min fot därinne förut. Och hur länge har vi inte haft Ikea i Karlstad liksom? Dålig stil av mig. Men nu är det gjort om det så var att bara låna toan och gå in och kika på deras mataffär. Hittade de där Toy tuggummina som man hade när man var liten typ. In i bilen igen dunka musik och tak luckan öppen så var vi iväg. Hmm E18 Oslo ja det är rätt väg, nej vänta nu mot Säffle det blir ju fel håll?! Ja det var bara att vända körde mot Kil istället det var bättre. Kom fram till Arvika typ kvart i ett. Så Älsklingen gick åt sitt håll och jag åt mitt. Jag skulle möta Lylv jag. =) Blev upp hämtad utanför Vero Moda och sen bar det av att leta parkeringsplats till Lylvs bil med men det gick rätt fort. Massa vänder och rundor i affärer blev det, fast de har ju inte så många som är roliga så det gick rätt fort ändå. typ 40min så hade vi varit och letat och kikat om vi kunde hitta en svart t- shirt till Lylv. Men ikke då. Men hoppas du hittar en iaf gumman! =) När älsklingen väl var klar med sitt så åkte vi alla tre till Lylv för att kika på hennes lägenhet. Och då kom vi fram till att jag inte varit i Arvika och hälsat på Lylv sen hon flyttade dit för typ tre år sen! Dålig stil av mig det men nu är det iaf gjort. =) Får hoppas att det inte dröjer tre år till innan man hittar dit igen. =) Blev en snabbvisit då vi var tvungna att åka hem för att Simba måste ha medicinen på rätta tiderna med. Tyvärr. Skulle gärna ha stannat längre annars. Väl hemma bar det av för att handla och sen laga mat. Johanna kom förbi en sväng så såg sista Andra Avenyn avsnittet med då jag inte hann se det igår. =P
Men nu blir det att se film och mysa med Älsklingen och sen sova! Välbehövligt. =)

-Over And Out-

1 kommentar:

Lylv sa...

Ja, jag hittade en svart t-shirt till slut. Fick åka ända till Charlottenberg för att lyckas! H&M kan man dock lita på att de alltid har nåt... ;) Hoppas att ni hade det trevligt här! Det hade jag :)