torsdag 27 maj 2010

[Varför?]

Kan ingen bara förstå att man inte orkar umgås med allt och alla jämt? Att man kanske någon gång behöver tid för sig själv. Speciellt när det är hur mkt som helst som hänt på mindre än fyra månader. Och man dessutom är gravid och för en gångs skull under hela graviditeten så vill man lägga allt fokus på barnet. Och bara glädjas åt magen och att bebisen är påväg när som helst. Jag tror inte man är samma person som man var innan man fått barn. Efter att man fått så ligger ju allt fokus på lillan och det är hon som alltid kommer gå först! Man kommer kanske inte alls ha tid med annat man kommer säkerligen inte orka heller. Att ha en liten är inte bara bara. Det kommer inte vara en dans på rosor. Livet överhuvudtaget är inte en dans på rosor. Så kan jag bara inte få vara mig själv och ta det i min takt?

-Over And Out-


4 kommentarer:

rebecka sa...

Svar: Tack tack för din kometar=) Jo de blir nog den. för de är min favorit också =)
Älskar ju färger:P
Kramar www.rebeckka.devote.se

Lylv sa...

Stå på dig, gumman! De som inte förstår att du behöver tid för dig själv får skylla sig själva. Det tar på krafterna att vara gravid o av det jag hört o sett från andra med barn så kommer du ha 0 procent ledighet efter förlossningen. Så passa på! Det viktigaste är att du mår bra o gör det du vill!

Pearldrop sa...

Lägg din energi på dig själv och barnet, det är ni värda bägge två. De som inte förstår det behöver inte vara i ditt liv just nu :)

KRAM

rebecka sa...

ja vet inte:( hitta bara överdelen men de märks i morgon. Kommer komma in å boggen den dagen jag köp de eller hur de blev :) Annars får jag bara ta några för badar med badshorts också :)
Men den va riktigt härlig.
Kram kram