måndag 17 maj 2010

[McFusk och Co]

Hemskt juh! Såg dokumentären igår och jag kan inte förstå hur ett företag kan göra så mot sina anställda. Ni kan läsa mer om det om ni Klickar här. Dra bort timmar? Märka om mat till kunder? Låta salladen säljas dagen efter som inte ska stå mer än 8 timmar? Är det verkligen så här det går till på MCdonalds?? För då säger jag det igen, jag vägrar äta något mer där nu!

-Over And Out-


1 kommentar:

McDonald's sa...

Hej,
jag skulle vilja svara på ditt inlägg om McDonald's. Dokument inifrån visar på ett antal fel och brister som inte på något vis kan accepteras. En medarbetare som har drabbats av något felaktigt agerande från McDonald’s sida är en medarbetare för mycket. När vi får reda på felaktigheter utreder och åtgärdar vi dem alltid. Vi samlar nu in ytterligare fakta kring de påståenden som framkom i programmet.

Under mars och april genomförde vi ett antal åtgärder inom HR-området för att förstärka våra schema- och lönerutiner ytterligare. Bl. a med utbildning, ett vidareutvecklat IT-system, genomgång på samtliga restauranger och förstärkt interninformation gentemot samtliga medarbetare om deras rättigheter och skyldigheter.
Dokument inifrån ger inte en balanserad bild av McDonald’s. Våra medarbetarundersökningar visar t ex att den stora majoriteten av våra 12 000 medarbetare är nöjda med sin arbetsplats och många av våra medarbetare har hört av sig och känner inte igen den bild som programmet visade. Men jag vill betona att vi nu samlar mer fakta om det som framkommit och där vi har gjort fel kommer vi att ta fullt ansvar för det och åtgärda det.

Du kan fortfarande chatta med vår personalchef och vår kvalitetschef på www.fragamcdonalds.se

Hälsningar
Sara Jansson, McDonald’s kundservice McSvar