lördag 30 januari 2010

[Förkyld]

Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Älsklingen har nämligen sagt den senaste tiden att jag har en plommonstjärt och en päronstjärt och innan dess vare fjällko... Men nu nu talade han om att jag var hans sockerpulla bara för att jag ätit upp de flesta polka grisarna jag fick i julklapp. Fusk! =P
Lillan har varit ovanligt stilla idag. Hon rörde sig imorse typ en timme efter att jag vaknat och sen mitt på dagen någon gång och sen nu på kvällen. Men hon brukar röra på sig mer så man känner henne men hon har väl sovit den mesta tiden kanske. Vet inte riktigt hur det funkar där inne i magen.
Igår började jag bli lite små snuvig och idag vart det naturligtvis mkt värre. Tack så mkt! Jag som ville åka pulka och dola och ha mig blir nu istället liggnas i sängen. Känns som jag håller på å få feber med om jag inte redan har det. Men det märks. Jag och Älsklingen pratade ju om det häromdagen att tänkt vi har inte varit sjuka någon gång när vi varit tillsammans... Och så poff en dag senare så blir jag förkyld. Med huvudvärk, ont ihalsen och snuva och allt därtill. Kan ju varit för att jag inte direkt tagit det lugnt i veckan med heller kanske har varit nånting varje dag. Som man varit tvungen att ta tag i och göra typ. Så har la gått halft om halft på högvarv varje dag fram tills idag då jag har tagit det extremt lugnt och bara legat i soffan och sett på tv typ. Förutom när vi åkte till mamma och gick ut och gick en promenad med henne då. Men det var inte så länge. =)
Tog frukost på damms idag och åkte till mariebergsskogen och åt. Mys det. Tonfisk baugetten på Damms slår typ allt! =D Nej nu blir det till att dricka lite té och sova sen tänker jag. Kanske blir att se någon film det återstår att se. =)

-Over And Out-

2 kommentarer:

Pearldrop sa...

fin bakgrund! exakt den har jag också haft :)

Pearldrop sa...

Jag ger dig en blogaward, läs mer i min blogg om vad det är ;)