söndag 10 januari 2010

[<3Älskade Saknade Pappa<3]

Jag hade egentligen inte tänkt att skriva något om det, tills jag insåg att man kanske mår bättre av att skriva av sig lite. Alla pratar om jul och nyår och att det var så mkt roligt som hände och början på ett nytt år att det ska bli så mkt bättre än det förra. Många nyårslöften och alla raketer som skjuts upp och alla som skålar och ha roligt. Så vad gjorde då jag på nyår? Ingenting av det där. Jag och Kalle hade tänkt att vi skulle äta någon god mat och sen se grevinnan och betjänten och sen skåla med cider och äta chips och dipp och se på raketerna. Det som blev istället var att vi åkte till mamma och pappa för att umgås lite så vi åt där istället. Vilket jag är väldans glad för idag. Vi skrattade och åt och pratade och allting var jättebra. Jag och Kalle åker därifrån vid sex tiden och vid åtta ringer mamma och säger att pappa blivit dålig. Tog mig och Kalle fem minuter att komma bort till dem. Och det enda vi kunde göra var att invänta ambulansen. Pappa orkade inte gå stå sitta eller ligga han hade ingen aning om hur han skulle ligga för att det inte skulle göra ont. Ambulansen kom och pappa fick åka in till akuten. Jag, mamma och Kalle väntade på att de skulle ringa och säga att allt var klart så att vi kunde komma och hälsa på honom. Men de ringde och de sa det är bäst ni kommer in nu. Vi åkte in och när raketerna sköt som mest vid tolvslaget så var det inga nyårslöften ingen skålning och ingen sa gott nytt år. För minuterna innan fick vi precis reda på att pappa hade inte klarat sig. Kroppspulsåderna hade brustit och han hade för mkt blod i hjärtat.
Så nej det var ingen bra början på ett nytt år och det här året kommer bli lika jävligt som 2009! Trodde inte det kunde bli värre men visst kan det. Och det blir det!

-Over And Out-

Inga kommentarer: