fredag 9 juli 2010

[Mjölkstockning]

Kan ju inte bli mer fel med amning känns det som. Men jag tänker inte ge mig jag vill amma! Bröstmjölken ger så mkt mer än ersättningen. Och ersättning känns så mkt krångligare då man måste värma den först och sen blanda istället för att bara ge henne bröstet direkt. Så jag tänker fortsätta försöka. Hur som haver så åkte jag iaf på mjölkstockning. Fick åka in till akuten onsdag kväll... För jag hade feber och hur ont som helst i högerbröst. fick antibiotika och rådet att jag ska amma och pumpa så mkt jag kan typ. Det funkade ju bra ändå tills torsdag morgon då jag självklart ligger i 40 graders feber och inte orkar göra ett dugg. Så jag fick så klart ringa hem älsklingen för jag kunde inte ta hand om lillan själv. Älsklingen släppte allt och åkte hem. Sötis! Men det var ju inte nog där utan när mitt högrabröst precis blivit bra så börjar det väntsra så klart och det blev ännu värre än det första. Men nu har febern släppt iaf, går fortfarande på antibiotika ett tag iaf. Men efter mkt om och men har det äntligen börjat släppa på det vänstra med. Skönt! Så kan man hoppas på att man inte får det igen med. =) Men som sagt skam den som ger sig brukar man väl säga. Annars rullar det på som vanligt ungefär lillan mår bra iaf och det är huvudsaken. =) Nu myser älsklingen och jag med chips och dipp samtidigt som vi ser på Falck på tv:n.

-Over And Out-

Inga kommentarer: