fredag 9 juli 2010

[FörlossningsBerättelse]

Torsdagen den 17juni. Vaknar ju jag av att det är blött... Det blev konstaterat efter samtal hit och dit och att Älsklingen kommit hem med, samt att vi var in till sjukhuset en sväng att det var vattnet som hade gått men inga värkar hade börjat. Så jag blev hemskickat igen och skulle återkomma när värkarna började. Så jag och älsklingen åkte hem igen och tog det rätt lugnt åt lite och sånt där. När klockan sen blev sex på kvällen börjar jag känna av den värsta mens värken jag varit med om. Så jag ringer. Och det konstaterades att det inte var värkar. Så det var bara att vänta och försöka få sig lite sömn. Då jag trodde att det skulle kännas mer i övre delen av magen när värkarna satt igång mer så tänkte jag inte ett dugg på att det var svagare och kraftigare mens värk typ. Utan detta kom naturligtvis älsklingen på istället. =) Så vi började ju räkna hur långt det var mellan varje värk. Och jag vet att vi ringde ett x antal gånger till förlossningen under tiden. Jag kunde självklart inte sova på hela natten. Sov mellan värkarna någon gång bara så kl:06:00 på Fredagen den 18Juni. Bestämde vi oss för att ringa förlossningen för att få åka in. När vi väl kom dit så blev vi visade ett rum direkt och jag vet att jag även där försökte sova lite vilket var omöjligt. Så jag fick någon spruta som skulle lugna värkarna och sen fick jag morfin så jag skulle kunna få lite sömn iaf. Jag lyckades sova mellan tio och ett ungefär. Och då fick även älsklingen sova en sväng. Vid tre tiden funderade barnmorskan på om jag inte lika gärna kunde åka hem innan det skulle vara dags. Och vid fem var jag helt öppen. Kl: 19:47 föddes våran älskade Emilia. Vet inte när jag började krysta men jag vet att det tog ca fem värkar för att få ut henne. Så det gick snabbt tyckte Barnmorskan. =)

-Over And Out-

Inga kommentarer: