lördag 17 april 2010

[Vansbro, glukosbelastning]

Nu har jag var usel på att uppdatera bloggen på ett tag. Har varit fullt upp hela veckan. Sen har det ju inte varit lika roligt när man suttit med Älsklingen mobila internet som har gått gör segt. =P
Iaf i måndags så var vi iväg upp till Vansbro för att hämta det som vi trodde var de sista grejerna från Älsklingens hus där uppe. Så vi kom la dit vid två tiden och börjat med att byta till sommardäcken samt tvätta av bilen det värsta. Sen började vi köra skräp till tippen. Och efter det bar det av till Åke på Shell för att få i oss lite mat. Gör goa hamburgare gör han iaf! För det var mumma! Sen åkte vi och packade i bilen och så var vi iväg och hälsade på Bengtsson, Åke och Ingela, Tisse och till slut Micke innan det bar av hemöver. När vi väl kom hem var jag gör trött så somnade ju typ direkt. Men roligt var det att komma ut på något iaf. Annars är man ju typ bara hemma känns det som. =P
Hade ju bokat tid för glukosbelastning med, vet inte om det är något som alla gravida ska göra eller om det bara är för att det finns diabetes i släkten. Men det bar iaf iväg kvart över sju i torsdags för att åka till sjukhuset. Hade tid halv åtta och fick inte äta något efter tio på onsdagskvällen. Inte heller dricka om det så var vatten. Började sakta men säkert förstå hur jobbigt katterna måste tycka att det är när de skulle in på kastrering. =P
Iaf då så blev det blodprov med stick i fingret som tur var. För armen hatar jag verkligen. Sen fick jag svälja sockerlösning och sen var det bara att ligga där och vila i två timmar. Roade mig med att läsa en tidning och när den var klar hade jag en kvart kvar. Älsklingen däremot fick gå ut och hämta nya tidningar för han hade gör tråkigt stackarn. Jag tyckte tiden ändå gick hyfsat fort så. =)
Sen får jag ju inte svaren på det förän vi ska till BM nästa gång. Så det är ju om typ två veckor det. Så får la se hur det går. Annars så har vi fixat och trixat en massa i lägenheten. Har gjort i ordning på balkongen med massa växter och grejer så det har blivit gör mysigt att sitta där om dagarna när solen ligger på iaf. Inte som i dag då det har blivit mulet igen. Typiskt! Elin var här en sväng igår med så jag fick äntligen äta bruna böner och potatis med bacon för det tycker ju inte älsklingen om. =P Så tur man har Elin då som är lika galen i det som jag är.
Var iväg till Kalenius då med och hittade gör fina penceer när vi trodde att vi var klara på balkongen, men de var så söta så vi kunde juh inte låta bli att köpa dem jag och älsklingen.
Men nu bär det av till mamma!

-Over And Out-

Inga kommentarer: