lördag 24 april 2010

[Jordgubbar och Marten]

Nu har man varit igång och gjort massa grejer igen. =)
Älsklingen har äntligen hittat ett jobb. Så han började i onsdags. Hur kul som helst. Iaf för mig som får lite tid för mig själv med och antagligen för han med, eftersom han tröttnas så på att inte ha något att göra om dagarna. Så jag har roat mig bäst jag kunnat själv. Har bla läst Ska vi slå vad? av Jennifer Crusie, tyckte mkt om den så den hade jag läst ut på några dagar bara. =)
Sen var jag iväg på den första föräldraträffen i torsdags, fast med Johanna istället eftersom älsklingen var tvungen att jobba då. Sen var vi iväg och handlade på Ica, då upptåckte vi att det låg någon Bingo grej mitt emot. Så vi gick in och provade en omgång. Var lite roligt. Så det blir det nog någon gång igen. =) Fast det var ju bara jag och johanna och pensionärerna iofs. Haha
Igår var jag iväg till frisören första gången på säkert ett år. Blev gör bra och så skönt att bli av med håret med. Klippte upp det en massa så det skulle bli lättare med. Elin kom dit då med. Åt på mcdonken då vi inte hann äta innan för när jag ringde sa hon att jag skulle komma om en halvtimme så var lite svårt att hinna med då. Var hem till mamma efter det med Johanna och hämtade jordgubbsplantor och sen blev det en liten tjejkväll på kvällen med chips och dip. Så var enbart onyttig igår. Så blev nyttigare mat idag istället. =P
Hade tänkt mig åka med till Lysvik men då jag såg stjärnorna när jag blev klippt och hade sån yrsel när jag tog upp plantorna så bestämde jag mig för en lugn dag idag istället. Så mamma och syrran fick åka själva. Jag och älsklingen bytte batteri i bilen och städade den lite innan det drog iväg till systemet för att köpa några öl till älsklingen så nu är han väl inne på sin fjärde öl tror jag. =P Tänkte oss iväg till I2 marten med men det var rätt mkt folk och ingen bilplats typ så åker nog dit imorn istället. Dessutom varj ag typ vrålhungrig så vi åkte hem istället och gjorde mat och sen fixade jag med blommorna.
Det har växt en massa på våran balkong med. Har fått upp allting utom jordgubbsplantor som vi sått men det fick vi ju av mamma så får ju jordgubbar i år ändå. =D
Nej nu blir det till att vila lite. Är dödstrött typ. =P

-Over And Out-

1 kommentar:

Pearldrop sa...

väldigt många "sen, med, istället" när du skriver gumman :D

vart har han fått jobb å vad jobbar han med? grattis till honom!

bingon på våxnäs mitt emot ica? aha, den vet jag vart den är :D
bra att det finns pekås där, billigt!