lördag 3 april 2010

[Glad Påsk]

Påskafton vare, men inga påskkärringar har kommit hit. Lite synd köpt godis för att vi trodde de skulle komma någon men nu får vi äta upp det själva då. =)
Har varit fullt upp de senaste dagarna så har känts som man inte har kunnat koppla av riktigt. Men har fått ordning på älsklingens grejer iaf. Å det vi inte vet vart vi ska ha har vi ställt i tredje rummet som vi använder som datarum än så länge. Är ju tänkt som barnrum senare när lillan föds. =)
Igår kom Älsklingens föräldrar hit så otroligt goa och underbara personer! Tog fika direkt när de kom och satt och pratade en massa. sen åkte älsklingen och de iväg för att kolla in hotellet de skulle sova på. jag dolade och fixade här hemma jag. Sen blev det fläskfilé och pommes när de kom tillbaka. Mumma det! Senare kikade vi lite på tv och så. Men jag vart så väldans trött så jag gick och vilade en stund somnade och vaknade klockan åtta å då hade de åkt till hotellet vis halv åtta. Sen kom de hit imorse igen vid tio och så drog vi iväg ut till Mariebergsskogen och gick en sväng och tog en fika på Naturum, första gången man sitter ute i år iaf. Carin sa ju det igår att i Karlstad då måste ju solen skina. Lycka till sa jag för den har inte skinit på hela veckan. Men när de kom så kom även solen. Och det var ju sol idag med. Så himla gött!
De åkte väl vid en två tre tiden idag tillbaka. Så får åka och hälsa på dem någon dag med. =)

Älsklinge köpte färg häromdagen till mig med så nu kan jag börja göra i ordning mammas gamla stolar som stått i mitt förråd i säkert ett år för att jag int vetat hur jag skulle börja. Men nu är två av dem grundmålade iaf. Så ska vi hitta stoppning och nytt tyg med till dem så blir de som nya. =D
Lite roligt att ha något att göra med. Men dumt att färgen som var billigaste var inte bra för gravida så fick köpa en som var nästan dubbelt så dyr. men man kan ju hoppas att det är värt det iaf när man ser hur de har blivit. =)
Nej nu blir det till att lägga sig i sängen och kika tv:n tror jag. Mega trött som jag är. Lillan har börjat sparka mer och mer så hon tom håller mig vaken på nätterna ibland. Stark hon! Har väl pappas fotbolls ben. =P
Och juste Glad Påsk på er! =)
-Over And Out-

Inga kommentarer: