måndag 12 oktober 2009

[Underbara mysiga helg ]

En helt totalt underbar helg! Kan inte beskrivas måste upplevas. Haha =) Kalle kom vid sju åtta tiden på fredagen. Johanna ville åka hem till sin pappa en sväng så Kalle var snäll och skjutsade henne till Rud medans jag var kvar hemma och gjorde maten. Fast så värst mkt gjorde jag inte. Skivade äpplen och la i potatissalladen och värmde revbensspjällen typ. När han kom hem så satte vi oss framför tv:n med tända ljus och åt. Mys! Satt uppe och pratade länge om allt mellan himmel och jord så kom väl inte i säng förän vid fyra fem på natten. Vaknade av att någon pussade på mig då var klockan elva. Tusan att man inte för sova. =P Gick upp och åt en god frukost ihop och åkte sedan iväg till mami och papi för att byta däck. Gick hur fint som helst förutom en liten liten skada på domkraften. Haha totalt värdelös! Får ersätta papi för den senare. Iväg efter det och handlade åkte hem och gjorde potatisgratäng och lövbiff. Mums så gott. Satt och spelade tv spel ett tag och sen var det fotboll på tv. Som man absolut var tvungen att se. Kalle ha fått in mig lite halft om halft i fotboll iaf. Duktigt! Låg och läste mesta dels jag men hade lite koll iaf. Somnade väl vid två tre och upp igen vid elva. Åkte iväg och handlade och dolade en massa. Åt på Max så helt duktiga var vi inte med skräpmaten denna helgen. Får se hur vi lyckas nästa. ;D Gjorde i ordning Kalles frysbox full med mat så vi kunde inte sluta skojja om att "Vi har så möe mat!" Hämtade Johanna vid fyra tiden och strax efter det åkte Kalle. Läste ut En shopaholic får en syster i går hur bra som helst så bärjade på i väntans tider med. Är redan fast igen. =) Klockan nio på kvällen får jag för mig att rensa i köket. Alltså alla de där muggarna som har sprickor och är kantstötta vad ska man ha dem till? Och alla glas som är likadana? Jag slängde dem jag. Torkade ur lådor och sånt där tråk med. Men igår var det kul. Får såna infall ibland.
Vaknade vid elva idag har varit igång och städat sen dess. Ryckt ur alla sängkläder och hängt dem på balkongen för vädring. Och äntligen har jag förstått att jag måste ha en ny säng och äntligen har mami förstått det med. Så om allt går som det ska så ska jag köpa en ny säng nästa helg. Så slipper man vakna med ryggvärk och grejer. =) Nej får börja göra maten nu. Börjar bli riktigt hungrig. Får väl se vad det blir.

-Over And Out-

1 kommentar:

Pearldrop sa...

Låter härligt med en ny säng!
Vi gjorde likadant med skålar, tallrikar å sånt för nån vecka sen, slängde allt kantstött! OPch de hela, men udda, gav vi bort :P