onsdag 21 oktober 2009

[Strömavbrott]

Kom hem vid elva halv tolv. Och lallade på som vanligt förutom när katterna skulle in och jag och johanna skulle ta trappa. Först när vi kommer upp till första våningen upptäcker vi att det är nånting som inte står rätt till. Då jag vet att de håller på med bredbandet i huset så antog jag att de hade gjort något fel. Så det var därför det var mörkt i hela trapphuset.... Man fick verkligen känna sig fram och man gjorde ett och annat snedsteg innan man till slut kom upp. Och ja jag trillade men det gick bra. Jag sprang ju inte direkt. =P Det värsta var ju att få med katterna upp. Kunde ju roa mig med att räkna trappsteg på vägen upp. Men det var inte så lockande. =P Räknade trappor istället så jag inte skulle hamna hos grannen. Väl upp så är det mörkt även i lägenheten. Var ju tur att det var dagen iaf. För solen lyser ju in även om det är mulet. Jag ringde till Akelius får att få reda på hur långt strömavbrottet varit och vad som har hänt. Upptäckte då att det var inte bredbandsgubbarna som hade gjort något. Det var tydligen någon kabel som var av nånstans sa hon på Akelius. Fick även reda på det var mörkt även på wåxnäs. Försökte få tag på mami så man kunde få reda på lite mer. Men ikke då. Nathalie visste ungefär lika mkt som mig när jag ringde henne. Mami hade varit ute på pekås och till bibblan så hon ringde upp när hon kom hem. Å då fick jag reda på att Sörmons transporator eller vad det nu var för något hade lagt av och där med var hela karlstad nedsläckt. Så egentligen skulle man ju ha cyklat ut och kollat runt lite baraför skojs skull typ som till bergvik. För där hade det naturligtvis varit mörkt med. Under denna tiden var jag förstås hungrig med och då inser man att man inte kan göra nånting utan ström. Det finns ju inget att göra typ. =P
Men som ni säkert förstår är strömmen på igen efter att ha varit på och av och på och av igen typ fem gånger så håller den väl förhoppningsvis i sig nu. Har ju iaf haft ström en timme. Wow!
Ska iväg till Pekås för att leta upp en mortel åt mamma får väl se om de har någon där. Så blev snabb mat så jag ska hinna med. Pan pizza onyttigt men gott!
-Over And Out-

Inga kommentarer: