torsdag 15 oktober 2009

[Promenad]

Vaknade i morse klockan åtta första gången. För att det började borra och grejer. Börjar bli trött på skiten. Andra gången vaknade jag vid tio och tänkte att det var likabra att gå upp. De tänkte ju tydligen inte ge sig. Märks när de dundrar in här och väcker en klockan sju för att de ska dra kablar och grejer. J*vla hantverkar. Tur de är trevliga och hälsa iaf. =P Haha Gjorde i ordning frukost och grejer och tog en långt dusch. Sen fick jag för mig att jag och johanna skulle gå ut och gå. Så vi tog med oss lite brödsmulor som var kvar efter tekakorna och vandrade iväg upp till mariebergsskogen. Hälsade på Elia och träffade en trevlig gubbe som gav getterna bröd. Blev stånas och prata ett tag. Sen gick vi vidare till änderna och gav dem mat. De högg nästan handen av mig så hungriga var de. =P Men gör söta. De kom jättenära så de var inte ett dugg skygga. Gick vidare ner till Naturum och tog en kopp kaffe och choklad till johanna och tog med det efter vägen. När vi kom ut igen stötte vi på den trevliga gubben och hans fru kom lite efter. Gick ut på bryggorna och vidare mot jakobsbergsbron visade sig att han skulle samma håll så gick och prata om allt mellan himmel och jord. Lite kul när det inte känns så ansträngt att prata med någon och sen när man bara tar kontakt så med som han gjorde så man kunde prata hela vägen. Han var väl lite sällskapssjuk kanske. =) Gick vidare förbi golfbanorna och höll på att få golfbollar i huvudet kändes det som. Men de misade som tur var. Kan inte förstå det roliga med att gå runt och putta på en boll men det är väl bara jag. Tycker det verkar som en sån där snobb sport. Inte sport heller för den delen för var är det för sport att slå en boll? Haha nu kanske jag inte ska säga för mkt eftersom jag inte provat men iaf. =P
Väl hemma så kändes det som att benen vek sig under mig. Brist på motion det! Eller kondition kanske det heter. Ajja =P Så har kommit fram till att jag kanske ska införskaffa mig en crosstrainer så det blir någon träning för min del. Får se vad det blir med det. Och älskling är så gullig med han ringde från jobbet förut eftersom han jobbar över och sa att vi kan köpa sängen i helgen. =D Men sen säger mamma nej till att låna ut bilen så får väl se hur det blir. Nästa helg blir det iaf av om inte annat. För då sa hon att det skulle gå bra. =)
Man mår så mkt bättre av att ta långa promenader i mellan åt. Sån lycklig känsla på något vis. Sen så är det skit jobbigt att gå ut. Men när man väl är ute så vill man bara gå mer. haha skumt det där. Men men. Blir till att laga mat och sen spela hit & run tänker jag.

-Over And Out-

Inga kommentarer: