onsdag 20 oktober 2010

[Barcelona]

Inte kunde jag i min vildaste fantasi tänka mig att jag skulle vinna någonting på att ta alla de där kontrollerna ute i skogen. Och inte heller har jag hunnit tagit alla. Mitt mål var att ha tagit de 200 kontroller som fanns där ute vid det här laget men jag tog 134st av dem. Jag drog ut älsklingen och lillan i kylan på norrstrand för att hinna ta dem som var där och så han klagade det var kallt och varför ska vi göra det här och jag vill hem och sova. Men idag då det plingade på dörren och de två som var ädr talade om att just vi hade vunnit den där resan till Barcelona! Och jag pratade med honom på skype då vare inte riktigt lika jobbigt att ha tagit de där tio kontrollerna i helgen som var iaf. När resan bär av det vet vi inte än. Först och främst har vi ett dop att planera! Ja för våran lilla prinsessa ska döpas. Ska iväg och kolla upp saker om det imorn har jag tänkt mig. Då älsklingen jobbar så är det jämt lite svårt att kolla det med honom.
Lillan har börjat äta potatis nu och så hon smaskar i sig det med. Det är mumma det tycker hon. På fredag blir det morot. Sen har hon växt väl med nu väger hon 6680g. Stora tjejen. Men hon har råkat fått ögoninflammation. Så det är bara att tvätta och tvätta och tvätta. Så skulle det gå över men jag tycker mer det blivit värre. Så ska ringa imorn så de får kika på det.
Var på Ikea idag med och inhandlade bebisstol. Köpte med en sån där kudde med så det inte ska bli att hon glider runt en massa. Och så kunde jag itne hålla mig utan självklart slank det med en del leksaker med bland annat en räv som spelar musik. Och den älskar lillan, så hon satt i sin stol och lekte med sin räv. Hur go som helst. Men nu blir det att pumpa barnvagnshjulet och sen sängen för min del. Kanske blir en film om jag orkar vi får se.

Inga kommentarer: