torsdag 23 september 2010

[Tråkigt]

Emilia sover.... hon har kommit in i en någelunda bra rutin iaf.... Rätt gött. Hon somnar allt från fem till åtta och vaknar först allt från ett till tre fyra på natten. Sen vaknar hon inte igen förän vid åtta. Alltså med andra ord en pigg mamma och en pigg dotter. Och även nu en pigg sambo!
Mjepps min älskling kom hem natten till onsdag, kikar och väcker mig och jag funderarde ju naturligtvis på va tusan han gjorde hemma som skulle vara och jobba i norge.... Visade sig att han hade fått otroligt ont i ryggen och kunde inte göra annat än att vila typ. Så mkt riktigt iväg till läkaren på onsdagen där hon rekommenderade vila och promenader typ. Jag "tvinga" i han panodil jag. Han är ju en sån där person som absolut inte ska ta smärtstillande om han inte nödvändigtvis måste och då menar jag att han inte ens tar det när han bröt nyckelbene! Så mkt riktigt min älskling är hård och man knäcker han inte så lätt inte. Men efter mkt om och men gick han med på panodil och jo tusan det blev juh lite bättre. Ajsing vajsing då! Självklart! Kanske lärde dig lite bejb? =) Idag skulle vi åka iväg till citroen för att kika på bilar.... hamnade på hos någon annan handlare tror det var ford och provkörde en miss bitchig. Hur fin som helst inga problem med den inte. Om man nu kunde stänga bagageluckan och få runt bältet om bilbarnstolen så vore det ju ännu bättre! Så nej ingen miss bitchig så vår kära audi blir kvar. Men dock inte så länge till... Rätt trötta på den bilen båda två tror jag. När det dessutom har varit inbrott i den och den kostar rätt möe och köra till norge varje vecka så kanske det är dags för ett byte.... Skulle tro det ja. Så byta av drivaxel knutar blir sen säljer vi den och skaffar oss en ny. Ja så blir det! =D Så kan vi ju berätta någonting helt annat med då, denna härliga underbara mensen kom ju tillbaka i måndags med. Å då kom jag och tänka på varför ska tjejer alltid bli utsatta för allting för? Vi ska: ha mens, gå gravida i nio månader, dessutom föda fram ungen, amma och efter det hamnar vi i klimakteriet.... Sen när vi väl blir gamla då blir vi rynkiga och säckar ibop och är inte alls vårt fina jag. Så vi har det ju inte lätt. Men sen kom jag att tänka på hur tusan har inte killar det då? De ska ju stå ut med oss! De ska stå ut med humörsvägningar med vårat sug efter saker som de kanske måste köpa mitt i natten för att det inte finns hemma.
De jobbar häcken av sig för att vi ska ha det bra medans vi går hemma och är mammalediga. Och framförallt om vi skulle fråga dem om vi såg tjock ut i den där kjolen och han säger ja då smäller det, säger han nej så undrar vi ju om han inte ljuger för vi ser ju själva att kjolen passade ju inte alls. Så det är nog inte lätt för någon men tillsammans så grejar vi ju det ju ändå på nått sätt right? De står ut med oss och vi står ut med dem. That´s it.

-Over And Out-

Inga kommentarer: